Sami Swoi to jedna z wielu firm świadczących usługi przekazów pieniężnych w UK. Platforma daje nam możliwość realizacji przelewów z Anglii do Polski. A także z Irlandii oraz Niemiec. Strona internetowa tego usługodawcy jest bardzo funkcjonalna, a przedstawiona oferta niezwykle bogata. Zarówno dla klientów indywidualnych, jak i tych biznesowych. Jednakże, co istotne, nie mamy możliwości realizacji przelewu z Polski do UK. Tak więc, czy oferta Samych Swoich jest rzeczywiście najlepsza? Aby się przekonać, czy rzeczywiście tak jest, sprawdziliśmy to dla Was!
Spis treści
Sami Swoi – co to takiego?
Sami Swoi jest firmą istniejącą na rynku już 16 lat. Swoją działalność rozpoczęła w charakterze instytucji płatniczej. Powstała z myślą o tych, którzy cenią sobie możliwość szybkiej realizacji przekazów pieniężnych w niskiej cenie. Jak i po atrakcyjnym kursie wymiany walut. Zakładając konto na platformie wymiany walut internetowego kantoru mamy możliwość skorzystania z pięciu opcji przelewu.
- Najtańszym rozwiązaniem jest transfer ekonomiczny, który od czasu trwania pandemii koronawirusa, do odwołania jest w pełni darmowy. Niezależnie od kwoty, jaką chcemy przesłać na rachunek odbiorcy. Firma „Sami Swoi” bierze udział w akcji „#ZostańWDomu”. Czas realizacji tego transferu to dwa dni robocze.
- Kolejną możliwością, z której możemy skorzystać jest przelew Express+. Ta forma transferu funkcjonuje w sposób tożsamy, jak w przypadku przelewów międzybankowych na terenie kraju. Kurs funta wynosi 5,15 zł, co daje prawie 0,30 gr więcej, niż w przypadku tradycyjnego kantoru wymiany walut. Jak i oferty dostępnej na stronach banków. Zlecając przelew rano, środki zaksięgują się na koncie odbiorcy jeszcze tego samego dnia po południu. Koszt takiego rozwiązania jest stały i wynosi 2,77 GBP.
- Trzecią opcją są przelewy „na teraz”, które z konta w funtach na złotówkowe docierają w 10 minut. Maksymalna kwota dla jednorazowej transakcji wynosi 1000 GBP, a za zlecenie przelewu zapłacimy 5,77 GBP.
- Jeśli natomiast osoba, do której chcemy przesłać pieniądze nie dysponuje rachunkiem bankowym, mamy możliwość nadania dyspozycji z odbiorem na poczcie. Pieniądze w placówce dostępne są już po 2h od momentu zlecenia transferu, a jego koszt to tylko 5 GBP.
- Zlecenia stałe – koszt opłaty wykonania zlecenia stałego wynosi jedynie 0.99 GBP.
Sami Swoi – rozwiązania dla klientów indywidualnych i przedsiębiorców
Poza ofertą dla klientów indywidualnych firma Sami Swoi posiada także rozwiązania dla klientów biznesowych. Znajdziemy tam atrakcyjne rozwiązania dla przedsiębiorców, którzy cenią sobie możliwość taniego realizowania przekazów pieniężnych po konkurencyjnym kursie wymiany. Właściciele firm w ramach usług Premium dla biznesu mają także możliwość negocjowania kursu kupna – sprzedaży z dedykowanym dealerem walutowym. Dzięki temu rozwiązaniu mogą w prosty i efektywny sposób zwiększyć swój zysk z każdej transakcji. Firma Sami Swoi dysponuje także wygodną aplikacją mobilną, która w przystępny i intuicyjny sposób umożliwi nam zarządzanie swoimi finansami. Kiedy zaistnieje potrzeba wysłania natychmiastowego przelewu, zrobimy to „od ręki”, w dowolnym miejscu i czasie.
Sami Swoi – opinie klientów
Jeśli chodzi o rzetelne opinie użytkowników platformy wymiany walut „Sami Swoi”, to najlepiej jest sprawdzić je na niezależnym portalu, jakim jest trustpilot. Ocena 3.0/5 wskazuje, że część klientów jest zadowolona z poziomu obsługi (60%), a inni użytkownicy oceniają „Samych Swoich” negatywnie (40%). Różnica ta wyraźnie więc pokazuje, że są tutaj także jakieś wady. Jakie konkretnie? Aby się tego dowiedzieć poznajmy przykładowe komentarze klientów.
„Zdecydowanie polecam. Firma może i kontroluje większe przelewy, ale trzeba pamiętać, że jest to instytut finansowy i takie wymogi są, a nie inne. Osobiście czuje się bezpiecznie w tej firmie, jestem z nimi od paru miesięcy i nie mogę powiedzieć złego słowa. Czasem tylko długo się czeka na infolinii, ale ogólnie obsługa jest bardzo sympatyczna”.KAJMAK
„Za dużo kontrolują brak wolności! Nie polecam!!!”.D.P
„Łatwo założyć konto, ale ciężko usunąć (wymagane telefony itd.), ogólnie brak opcji usunięcia konta z poziomu konta i komplikacje. Sprzedają Twoje dane Facebookowi i innym. Na dodatek słabe kursy”.ZEREV
Recenzja platformy „Sami Swoi – Przekazy Pieniężne”
Tak, jak wszędzie, tak i u „Samych Swoich” mamy zarówno plusy i minusy korzystania z usług tej firmy. Jako najważniejsze zalety możemy wymienić następujące:
- bezpieczny system IT;
- profesjonalna obsługa klienta;
- tanie przekazy pieniężne (obecnie za 0 GBP, standardowo cena wynosi 0.77 GBP);
- konkurencyjny kurs wymiany (średnio oferta jest lepsza o 30 groszy od oferty banku);
- bezpłatne powiadomienia SMS dla każdego klienta.
Jednakże nie zapominajmy o minusach, a „Sami Swoi” mają jeden istotny. Jaki? Nie mamy tutaj możliwości wykonania przelewu środków z Polski do Wielkiej Brytanii, a jedynie z UK do kraju. Mamy też oczywiście jeszcze przelewy z Irlandii i Niemiec, lecz z Polski takiej transakcji niestety nie wykonamy.
Na rynku można znaleźć obecnie wiele propozycji, jednak tylko niektóre z nich oferują atrakcyjne warunki cenowe i korzystny kurs wymiany. W jednym miejscu zgromadziliśmy wiodące przedsiębiorstwa oferujące usługi w zakresie przelewów międzynarodowych. Sprawdź przelewy z UK do Polski – ranking i porównaj serwisy. Wiele firm w tym powyższym rankingu oferuje także przelewy z Polski do Anglii. Pamiętaj, im lepsza oferta, tym wyżej w zestawieniu!
Sami Swoi – dane kontaktowe firmy
Na terenie Wielkiej Brytanii, firma „Sami Swoi” posiada swoje liczne punkty obsługi klienta, w których można swobodnie wykonać przekaz pieniężny do Polski. Spółka ma też dwie autoryzowane placówki, w Londynie i w Luton.
1. Placówki:
- SAMI SWOI – EALING
60 THE MALL, W5 3TA LONDON
Godziny otwarcia: PN. – PT.: 09:00-19:00, SB. 10:00-18:00, ND.: 10:00-16:00. - SAMI SWOI – LUTON
23 GEORGE STREET, LU1 2AF LUTON
Godziny otwarcia: PN. – CZW.: 09:00-18:00, PT.: 09:00-20:00, SB. 09:00-18:00, ND.: 10:00-16:00.
2. Punkty Obsługi Klienta:
- NASZA POLSKA – ILFORD
701 HIGH ROAD, SEVEN KINGS, IG3 8RH ILFORD
Godziny otwarcia: PN. – PT.: 10:00-20:00, SB. 10:30-19:00, ND. 11:00-15:00. - NASZA POLSKA – KILBURN
336 KILBURN HIGH ROAD, NW6 2QN LONDON
Godziny otwarcia: PN. – PT. 10:00-20:00, SB. 10:00-19:30, ND. 10:00-16:30. - NASZA POLSKA – WALTHAM
263 HIGH STREET, EN8 7AT LONDON
Godziny otwarcia: PN. – PT.: 10:00-20:00, SB. 10:00-19:30, ND. 10:00-16:30. - SMAKUS FOODS
23-25 BOLD STREET, PR9 0DB SOUTHPORT
Godziny otwarcia: PN.-SB.: 09:00-21:00, ND.: 09:00-15:00. - POLISH HELP CENTRE
1 AND 2 ABBEY PATH, PE11 1AY SPALDING
Godziny otwarcia: PN.-SB.: 10:00-17:00.
Dostępna jest także możliwość skorzystania z telefonicznej obsługi Biura Obsługi Klient dla 4 europejskich krajów:
- Polska: +48 800-909-220 lub +48 222-019-963;
- Wielka Brytania: +44(0) 207-09-92-441 lub +44(0) 330-223-6161;
- Irlandia: +35 391-457-873;
- Niemcy: +49 692-222-462-28.
Komentarze